Časté dotazy makléřů - rok 2017

Níže naleznete podstatné informace ohledně fungování portálu a práce s ním.

                                                                                                

 

Jak funguje tento portál?

 

 

1/ Zadání poptávky klientem

 

Klient portálu Srovnání Makléřů.cz zadá poptávku po realitních službách. POPTÁVKA JE NÁSLEDNĚ TELEFONICKY OVĚŘENA. Po ověření a upřesnění budete moci na danou poptávku reagovat.

 

 


 

2/ Vypracování nabídek makléři

 

Pokud budete mít zájem, můžete na danou poptávkou reagovat. Stačí vyplnit nabídkový formulář a odeslat. Vaše nabídka se spolu s vaším profilem zobrazí poptávajícímu v jeho účtu, kde si ji může prohlédnout.

 

 


 

3/ Vyžádnání kontaktu klientem

 

Pokud se nabídka a váš profil klientovi líbí, vyžádá si na Vás kontaktní údaje. Okamžitě poté Vám přijde email s kontakty na daného klienta, který si Vás vybral. Následně můžete klienta oslovit a domluvit si s ním osobní schůzku.

 

 


 

4/ Kontakt s klientem

 

Ve vašem uživatelském účtu se po vyžádání kontaktu zobrazí daný obchod v záložce Obchody. V případě, že se klientem sejdete osobně, je zapotřebí zadat do systému datum kontkatu s klientem.

 

Pozn.: Každý obchod je nutné pravidelně evidovat!

 

 


 

5/ Navázaní spolupráce

 

Na osobní schůzce s klientem se případně dohodnete na spolupráci. Zde je opět zapotřebí zadat do systému datum navázání spolupráce. Včasné evidence obchodu se pravidelně kontrolují naším call centrem.

 

 


 

6/ Prodání či pronajmutí nemovitosti

 

Pokud se daná nemovitost prodá či pronajme, opět je třeba danou údálost zadat do systému.

 

 


 

7/ Vyplacení provize makléři

 

Po úspěšně zrealizovaném obchodu inkasujete provizi za realitní služby. Poté zadáte do systému datum inkasování provize a její výši.

 

Pozn.: Výše inkasované provize se důkladně kontroluje naším call centrem. V případě zjištění zamlčené inkasované provize okamžitě zrušíme danému realitnímu makléři účet na portálu. Pod daným IČ mu nebude umožněna nová registrace.

 

 


 

8/ Zprostředkovatelský poplatek

 

Po zrealizovaném obchodu Vám bude vystavena faktura za zprostředkování kontaktu.

 

Výše zprostředkovatelského poplatku činí 20 % z celkové výše Provize. Provizí se rozumí honorář za Realitní služby poskytnuté v důsledku využití Služby, které inkasoval Uživatel, případně součet honorářů, které inkasoval Uživatel a Třetí osoba/osoby, pokud takovéto existují. Minimální výše poplatku je 6 500 Kč v přípdadě prodeje nemovitosti, v případě pronájmu nemovitosti 1 800 Kč (nejsme plátci DPH). Viz bod 6.3 Všeobecných smluvních podmínek (VSP).

 


 

9/ Přidání reference klienta

 

Ihned po obdržení poplatku obdržíte referenci od klienta, která se bude vždy zobrazovat ve vašem profilu.

 

 

 

 

Kdo oslovuje protistranu po vyžádání kontaktu jako první? Mám počkat, až se zájemce ozve sám nebo ho mám kontaktovat já?

 

Zájemci si často vyžádají cca 1 až 3 kontakty na makléře. Zájemci proto nemají moc důvodů se ozývat sami a čekají, až budou osloveni.

 

Pokud se Vám zájemci neozvali, ačkoliv si vyžádali váš kontakt, pravděpodobně se domluvili s makléřem, který sám zavolal a projevil větší zájem.

 

 

 

Jak funguje hodnocení makléřů?

 

Výše vašeho celkového hodnocení je závislá na hodnocení vašich klientů, aktivity na portálu, úspěšnosti obchodů, zcela vyplněném profilu nebo i  vložené videovizitce. Výpočet hodnot probíhá dle vlastního algoritmu. Hodnota celkového hodnocení je zobrazena po přihlášení na pravé straně.

 

 

 

Kleslo mi hodnocení, co mám dělat?

 

Hodnocení makléřů neberte rigidně. Často nezáleží na rychlosti reakce a většinou ani na makléřově hodnocení — záleží na kvalitě (serióznosti) profilu, na případné videovizitce, na sympatičnosti mezi makléřem a zájemcem atd.

 

NENÍ TO TEDY TAK, ŽE BY ZÁJEMCI VYBÍRALI MAKLÉŘE PODLE TOHO, KDO MÁ VYŠŠÍ HODNOCENÍ.

 

 

 

Jak získat hodnocení klientů?

 

Obdržení hodnocení od klienta a její zobrazení na vašem profilu je možné pouze u zrealizovaných obchodů. Tzn. pouze od klineta, u kterého proběhl obchod úspěšně.

 

Pozn.: Z principu tedy není možné, aby se mezi vašemi referencemi objevila “podvodná” hodnocení. Zároveň si nelze reference uměle “přikrášlovat”. V ojedinělých případech však můžeme přidat referenci i od klientů, u kterých obchod proběhl neúspěšně. Zejména pokud se prokáže nemravné jednání daného makléře.

 

 

 

Je možné hodnocení obejít?

 

Hodnocení realizovaných obchodů přes portál je nadhodncené. Ve výsledku je to tak, když si jakýkoli nováček domluví to, aby jeho známý zadal poptávku vše poté zrealizují, bude se zobrazovat jako profesionál.

 

Výše uvedená domněnka některých makléřů je neopodstatněná. Hodnocení makléře přijde na řadu až po ověření obchodu, resp. po vyplacení zprostředkovatelského poplatku portálu za úspěšný obchod. Pokud by to takto bylo, musel by daný makléř za zvyšování hodnocení platit velké částky, což by se mu rozhodně nevyplatilo.

 

 

 

Lze zasáhnout do referenčních komentářů?

 

Ano, je to možné. Pokud získáte referenci, která se “moc nepovedla”, je možné ji po domluvě upravit. Je však nutné předložit k případu veškeré informace, které pak nezávisle zvážíme.

 

 

 

Jak funguje realitní poradna?

 

Součástí portálu je realitní poradna, kde si případní zájemci mohou nechat poradit ohledně věcí spojených s prodejem, pronájmem či koupí nemovitosti. Aktivita v realitní poradně (četnost odpovědí na otázky) se započítává do vašeho celkového hodnocení.

 

 

 

Co to je VIP registrace makléře?

 

Objednáním VIP registrace získáte rozšířené služby nad rámec služeb bezplatné základní registrace. Bude Vám umožněno vložit do vašeho profilu celkem 3 videovizitky a sníží se vám zprostředkovatelský poplatek. Dále ve výpisech realitních makléřů budete na horních pozicích. Více o VIP registraci zde.

 

 

 

Je nutná včasná evidence obchodů?

 

Každý obchod (tj. vyžádání kontaktu na Vás až po vyplacení provize) je nutné pravidelně evidovat do systému. Jedná se zejména o přesné zadávání datumů jednotlivých fází obchodu. Včasné evidence obchodu se pravidelně kontrolují naším call centrem.

 

 

 

Co je na portálu zakázáno?

 

Je důrazně zakázáno používat jakékoliv kontaktní údaje (v poradně, v textech o uživateli v profilu, ve videovizitce, v profilové fotografii atd.). V případě nedodržení tohoto zákazu máme právo na smazání odpovědi realitního makléře, odmítnutí vložení videovizitky do profilu, smazání profilové fotografie či dočasné/trvalé smazání profilu makléře.

 

 

 

Jak kontrolujete průběh obchodu?

 

Průběh obchodu se monitoruje naším zákaznickým call centrem. S klienty portálu Srovnání Makléřů.cz jsme v neustálém kontaktu a řešíme s nimi celý proces prodeje/pronájmu nemovitosti. Mezi další kontrolní mechanismy patří i mystery shopping, kdy se za klienty vydávají osoby napojené na portál a sleduje se chování realitních makléřů směrem k portálu Srovnání Makléřů.cz.

 

 

 

Jak se řeší spory při “obcházení” portálu?

 

Portál je založen na vzájemné důvěře a oboustranné výhodnosti spolupráce. Zamlčení obchodu či nezaplacení zprostředkovatelského poplatku se řeší trvalým smazáním profilu realitního makléře a ukončením veškeré spolupráce. Realitní maléř se pod daným IČ již nebude moci znovu zaregistrovat na portálu.

 

 

Máte nějaký dálší dotaz? Pište na info@srovnani-makleru.cz.

 

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace Rozumím