Jak správně nabízet nemovitost

Jak správně nabízet nemovitost

Na trhu je nespočet neprodaných nemovitostí a zájemci o koupi si velmi pečlivě vybírají. Pro úspěšný prodej nemovitosti byste měli udělat pár kroků, kterými se odlišíte od ostatních. Ohromně důležitý je přitom první dojem.

1. Pořízení fotografií nemovitosti

Prvním krokem úspěšného prodeje nemovitosti je upoutání pozornosti pomocí fotografií nemovitosti. Na vytvoření kvalitních fotografií byste si měli dát záležet. Fotografie jsou důležité pro zaujetí a rozhodování potenciálních zájemců. Fotky působí při nabídce nemovitosti velmi významně.

Vzhledem k tomu, že většinu kupních rozhodnutí ovlivňují naše pocity, nesmíte nechat žádnou maličkost náhodě. Můžete vymalovat bíle, čímž se prosvětlí celý prostor, můžete vyměnit žárovky za silnější, posekat trávník kolem domu, spravit vrzající dveře, odstranit přebytečné věci a nábytek.

Doporučuje se provést alespoň základní homestaging, který Vás nic nebude stát. Jedná se o důkladné uklizení nemovitosti (prach z povrchů, ze zrcadel, z podlahy), rozsvícení všech světel, schování osobních věcí (oblečení z věšáku, boty z předsíně, ručníky, kosmetiku z koupelny, nádobí v kuchyni, osobní věci v pokojích), odstranění všeho co naznačuje přítomnost domácích mazlíčků. Doporučuje se naaranžovat čerstvé květiny do váz a otevřít okna.

Po správné úpravě bytu nebo domu před nafocením, nabude na síle vaše pozice a výrazně se zkrátí doba prodeje. Podaří se vám zaujmout větší počet zájemců. Důležité je nezamlčovat nic negativního, ale naopak zdůraznit pozitiva.

2. Určení prodejní ceny nemovitosti 

Cenové odhady jsou odlišné podle účelu. Pro účely dědického řízení se užívá odhad aktuální tržní hodnoty bytu. Pro zajištění bytu jako zástavy bankovního úvěru se může výše odhadu odlišovat. Další kapitolou je posudek ceny pro účely daně z převodu nemovitosti a podání daňového přiznání při prodeji nemovitosti. Při posuzování tržní ceny nemovitosti se více pohlíží na aktuální stav trhu s nemovitostmi, bere se ohled na poptávku.

Pro orientační stanovení ceny nemovitosti se používají také cenové mapy. Jedná se o souhrn údajů získaných Českým statistickým úřadem.

3. Inzerce nemovitosti

Pokud chcete prodat nemovitost, musíte dát o sobě vědět. Nezbyde nic jiného než inzerovat na realitních serverech. Doporučuje se zveřejnit hodně podrobný popis nemovitosti a jeho okolí. Tedy napsat jméno městské čtvrtě, název sídliště, popsat orientační body. Zveřejněním adresy oslovíte zájemce, kteří touží přesně po uvedeném místě. Mějte na paměti, že více než polovina prodejů je realizovaná zájemci z blízkého okolí. Lidé preferují zůstat bydlet v místě, kde mají známé, příbuzné nebo kde pracují.

4. Je výhodnější prodávat nemovitost bez zprostředkovatele?

Je mnoho vlastníků, kteří nejprve zkusí prodávat sami a po nějaké době se obrátí na realitní kancelář. Pokud prodáváte nemovitost bez realitní kanceláře, budete mít celou transakci pod kontrolou, ponesete však odpovědnost za celou transakci. Pokud nejste obchodníkem nebo jste nikdy žádnou nemovitost neprodali, budete to mít těžší. Není jednoduché ani správně a přesvědčivě nemovitost inzerovat.

Budete-li prodávat nemovitost, musíte ji inzerovat. A mělo by to být provedeno podle marketingových zásad, neboť konkurence je silná. Zaplatíte za vyhotovení fotografií, za zveřejnění inzerce, za právní servis. Za kvalitní služby zaplatíte značné finanční částky. Musíte věnovat čas jednání se zájemci a vykonávat prohlídky. A pokud se podaří najít kupující, musíte zaplatit právníkovi, vyběhat zápis na katastru nemovitostí, zaplatit daň z převodu nemovitosti. Není to jednoduché a ani levné. Každý majitel, který prodává nemovitost sám, by měl všechny tyto skutečnosti zvážit a případně se obrátit na zkušené realitní makléře.

Chcete nejlepší realitku pro prodej své nemovitosti?

Štítky: Prodej nemovitosti

Nejčtenější příspěvky na blogu

SPOLUPRACUJÍCÍ REALITKY