Vrácení rezervačního poplatku - výpověď z nájmu

Vrácení rezervačního poplatku - výpověď z nájmu

30.05.2015

Dobrý den, v únoru 2015 jsem si prostřednictvím r.k.pronajala byt.Po podepsání náj.smlouvy mi pronajímatel s makléřem oznámili,(samozřejmě až po zaplacení rezervačního poplatku,kauce a nájmu předem), že v bytě je závada (netekla teplá voda a od sklepa mi nebyl předán klíč).Po nastěhování jsem zjistila další závady:ze stoupaček kapala voda,nefunkční-sporák/digestoř/domovní telefon.Domnívám se, že mi makléř se svým VIP-klientem/pronajímatelem) záměně zatajil skutečný stav bytu.Dala jsem výpověď z nájmu za hrubé porušení náj.smlouvy a povinností pronajímatele.Chtěla bych Vás požádat o Váš názor,zda mohu požadovat vrácení rezervačního poplatku.(Nemohu uvěřit tomu,že r.k.-makléř pouze zkasíruje rezervační poplatetek a za nic neručí). Předem Vám Děkuji za Vaši odpověď.

Odpovědi na dotaz

Re: Vrácení rezervačního poplatku - výpověď z nájmu

Dobrý den, kolegyně paní Váňová to popsala přesně. Hodně těch věcí se dalo zjistit už při předání. Solidní RK mají nějaký reklamační řád a dá se dle něj postupovat. POkud nemají, budete to řešit z mého pohledu dosti složitě

Re: Vrácení rezervačního poplatku - výpověď z nájmu

Je obtížné vyjadřovat se k dotazu bez detailní znalosti smluvní dokumentace, kterou jste s realitní kanceláří uzavřela. Kvalitní realitní kanceláře disponují běžně GARANCEMI (záruka služeb), reklamačním řádem atd. Solidní makléř by měl při předávání bytu předložit pronajímateli a nájemci PŘEDÁVACÍ PROTOKOL, kde jsou uvedena fakta týkající se skutečného stavu předmětu nájmu a příp. popsané závady s uvedením termínu provedení opravy (nápravy stavu) a podrobný popis předmětu nájmu (vybavení bytu, stav předmětů, které jsou součástí vybavení, popis nedostatků). Závady, které uvádíte je možné zjistit při převzetí předmětu nájmu (neteče teplá voda, domovní telefon není v provozu, sporák nefunguje atd.). Ukončit nájem z důvodu, které jsou zjistitelné při prohlídce bytu a před jeho převzetím je sice možné (na základě jednání s RK), ale podstatné je, jaké záruky RK v konkrétním případě poskytuje (např. vyhledá pro vás jiný nájem podobného bytu bez nároku na provizi atd.). Vždy doporučuji předem důkladně všechno uvážit: prohlédnout předmět zájmu (při koupi či pronájmu) a promyslet svá rozhodnutí.

Re: Vrácení rezervačního poplatku - výpověď z nájmu

Dobrý den, seriozní RK dbá na to, aby byl byl zcela v pořádku nejpozději v den předání klientovi. Naše kancelář při prohlídkách a následně při předání kontroluje funkčnost všech běžně zjistitelných částí bytu a vybavení. V nájemní smlouvě pak zcela konkrétně uvádíme, jaké závady a v jaké lhůtě je pronajímatel povinen odstranit. Pokud je byt nevyhovující a majitel nekomunikuje a nemá zájem závady odstranit ukončili bychom s ním spolupráci a nájemníkovi bychom nabídli jiný byt bez nároku na provizi.
Upozornění: Odpovědi v realitní poradně vyjadřují názor realitních makléřů na danou problematiku. Dané odpovědi nelze považovat za jediné možné správné. Portál Srovnání Makléřů.cz nemůže nést odpovědnost za škody způsobené použitím nebo důvěrou v informace obsažené na těchto stránkách.

98%

klientů doporučuje tento portál
Zobrazte si naše reference

SPOLUPRACUJÍCÍ REALITKY

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace Rozumím